måndag 20 oktober 2014

Quionabiffar - SLÄNG DIG I VÄGGEN FÖRKYLNING

God kväll,
En tråkig förkylning med niagrafall till näsa kan botas med god mat (så länge man fortfarande har möjlighet känna smak). Dessa biffar är det godaste jag ätit på länge. Inom loppet av 30-40 min har du BAM! 13 fantastiska biffar att äta dig mätt och belåten på.
Servera med ugnsbakad potatis + rotsaker eller ät de som de är.

Du behöver 
1 blomkål
3 dl kokt quinoa
några nävar ruccola 
2 ägg
några dl mjöl / havregryn 

Gör så här

Hacka blomkålen först. Ta fram en mixer och mixa så att blomkålen ser ut som bulgur.
Vänd ner kokt quinoa, tillsätt grovhackad rucola, ägg, salt, peppar och mjöl/havregryn. Blanda. Gå bananas med andra kryddor. L
åt vegofärsen vila i 20 min.

Ta fran stekpannan. Forma quinoafärsen till platta biffar. Stek de gyllene och spröda i olja/smör 3-4 min per sida. Bon Appétit!


Trevlig kväll. Juste. Dagens musiktips fick jag av M i morse och tio timmar senare lyssnar jag fortfarande på Sea Leon. Jag har således fått en ny inneboende. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar