onsdag 2 oktober 2013

Värmland i love you

Jag skulle kunna skriva så många rader om idylliska Värmland, hur fantastiskt fint det var när jag och E var där. Vi bodde på en herrgård (hos Es familjens vänner) red på världens snällaste hästar, plockade svamp och lingon och omfamnades av sagolika landskap och skogar. Så det var lite kort om Värmland. Jag avdramatiserar det lite. En och annan måste bibehålla receptfokus.
En kväll, då vi satt i ett Carl Larsson inspirerat kök så fick jag berättat för mig hur man skall steka svamp för att få bästa smak. Och nu min vän, för jag kunskapen vidare.

Gör så här
Värm stekpannan. Häll ner kantareller och låt de stekas utan smör ett tag. Svamparna släpper då lite vatten. Låt vattnet sakta försvinna. Sedan adderar man smör, hackad lök och salt. Resultatet blir enastående och svamparna ger mer smak.





 ❤ ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar