onsdag 3 april 2013

Äppelgröt så RAW

...förberedelserna inför min"hitte-på-fasta" har börjat. Istället för fem koppar kaffe så har jag gått ner till tre koppar, och dämed också skapat mig ett nytt beroende - nämligen citronvatten. Nördigt jag vet. Bröd, smör och bullar är så förbannat svårt att släppa... det är svårt att plötsligen begära skilsmässa när man har levt ihop i tjugofem år. 
Jag är sååå laddad och håller tummarna för att det inte blir en bloggflopp... Vill inte svika mig själv och framför allt inte mina trogna läsare liksom.

För en portion av den här enkla äppelmosliknande gröten så

Behöver du
1 äpple
1 päron
2 selleristjälkar
lite vatten och kanel

Gör så här
Skär allt i bitar och mixa med mixerstav.

Selleri gav rätten ett riktigt sting! För att inte känna sig som tre år eller som en tandlös pensionär - skär lite äpplen i bitar så får du lite tuggmotstånd i alla fall.





7 kommentarer:

  1. а еще можно положить размоченные сухофрукты- изюм, чернослив, курагу или инжир :)

    SvaraRadera
  2. Точно, спасибо! :)

    SvaraRadera
  3. Äppelgröt är det finaste mat!

    SvaraRadera
  4. och apelsin juice till...:)

    SvaraRadera
  5. ...och hemgjorda marmelad till frukosten kanske... :)

    SvaraRadera
  6. Detta blir det till frukost (-salt), lägger till två ägg på en hårdbrödmacka med lite svennes. :) Älskar helg och långfrukost!

    SvaraRadera
  7. Låter toppen!!!

    SvaraRadera