onsdag 10 april 2013

dagens detoxluch

Tittar besviket på tallriken. Kollegor går runt med matlådor och allt jag älskar svischar förbi just idag: korv, paj, bacon och pasta. Jag blundar, biter mig i läppen och häller sakta upp yoghurten. En frukt hade inte skadat. Varsågod min vän, i sann detoxanda, behöver du
Sojayoghurt och nötter för denna rätt. Pumpakärnor, gojibär, hasselnuts, mandelmix, linfrön och sist men inte minst- cashewnötter apdyra och svårstavade, men härliga att tugga på. Mättande är det utan tvekan och gott!

3 kommentarer:

  1. bilden påminner mig stenar på stranden i Grekland nära Thesalloniki..:)

    SvaraRadera
  2. Tack Maria! Kram!

    SvaraRadera
  3. det låter så att du älskar engelsk frukost...bäcon, ägg, bönor, yogurt, juce... - d.v.s. att äta ganska mycket på morgonen..:)

    SvaraRadera