fredag 21 december 2012

Om världen går under idag...

....så skulle mitt livs sista rätt vara - färdigköpta köttbullar med bönsallad.Ni hör ju själva hur deppigt det låter.Jag säger bara TUR att världen inte går under idag.

Jag sitter just nu i sängen med Mac i knät och med rödvinsglaset på lagom avstånd.Känner mig som en äkta bloggare.Ikväll verkar det som att ett glas rödvin får "piffa" till måltiden.Sådär så att det blir lagom festligt.Det är ju ändå fredag.

Du behöver
Färdugköpta köttbullar som du steker (följ anvisningarna på förpackningen) 

Till salladen
1 burk vita bönor
1 burk kidneybönor
en halv rödlök
några droppar citron om man har

Dressing
2 msk balsamvinäger
3-4 msk olivolja
1-2 tsk dijonsenap
1 vitlöksklyfta
några droppar tabasco
Salt, peppar

Blanda samtliga ingredienser för dressingen i en skål.Stek bönorna så att de blev varma och ös på med dressing så blir det kanoners! 

Tips! Om man har bönor på burk,så skall man alltid värma upp bönorna innan man öser på med dressing. Varför?Jo, bönorna blir mer saftiga dårå.

Nog om mig.Vad gör DU för fredagsmat just nu?



mångbottnad bönkonst


dressing-konst, arty-party


6 kommentarer:

  1. Hej!
    as about me... it was soup, sandwiches and wine
    on a party devoted to coming Chrismas... :)
    the mainking is waiting to the end of the world regulary...it's such a fun
    Take it easy!
    Kram

    SvaraRadera
  2. ... en värld är grå och regnig och mörk och kall, men har ett ljus i tunneln där längst bort trots allt...
    Christmas :))


    SvaraRadera
  3. God jul fina du!

    God jul på er allihopa! Hoppas ni får en underbar julafton. Ät massa gott åt mig med! ♥

    SvaraRadera


  4. anti-konst:
    Black Circle, Kazimir Malevich, 1915.
    :)))

    SvaraRadera