onsdag 7 november 2012

verklighetens kvällsmacka

Nu skall jag satsa på att publicera recept mycket oftare utan att göra en finsortering.så framöver kommer ni se hur jag lagar pyttipanna,dränker köttbullar i smör eller tuggar på en morot.hoppas att det blir kul.jag skall göra allt i min makt för att ragga upp nya läsare via Google.vi satsar på superseriös marknadsföring här.eller hur Jocke?min andra blogghälft?(tur att FB kan säkerställa att du lever och mår bra...)du är saknad.

Recept på kvällsmacka
Knäckebröd (jag föredrar "Sportknäcke" mestadels för namnets skull)
Ricottaost
Sylt

Ta fram knäckebröd.Lägg knäckebrödet direkt på en tallrik när du har tagit ut brödet ur förpackningen för att undvika smulor (!).Bre på med ricotta och toppa med sylt.Denna gång blev det jordgubb.

Sedan vill jag passa på att uttrycka min ilska.titta noga på ICA:s förpackning nedan....
ser ni något fel med den?Jo, ALLT är fel och lögn.Jag blir så provocerad.




Funderar på att maila ICA och skriva något i stil med:

Hej ICA!
Oj,jäklar vilka fina knäckebrödssmörgås ni har!
Men ärligt talat tror ni på riktigt att svenska befolkningen har TID,ork och framför allt RÅD att ha sådana lyxpålägg en vanlig måndagsmorgon?!! NEJ, vi odlar inte färsk basilika året om och har kylskåpet fullt av granatäpplen vars kärnor toppar knäckemakan.

Jag vill påstå att ni håller på med FALSK marknadsföring.Eller ni kanske riktar er främst till borgarklassen!!? I så fall skall det framgå tydligt.
Mitt förslag att ni genast ändrar er rubrik till "Tunna knäckebröd.Hur ser din borgarsmörgås ut?" Jag skickar med en bild på min knäckemacka,för det är exakt så här VERKLIGHETEN ser ut.Sluta upp med att sända ut falska knäckemackeideal!!!!

Jag kräver en förklaring NU!!!

Hälsningar
rätt ska va rätt

4 kommentarer:

  1. To that: hot green tea with honey ana book to read, music- Brain Ferry - Don't Stop the Dance:
    Yes?

    http://www.youtube.com/watch?v=o-JaI4tg4EE

    SvaraRadera