tisdag 6 november 2012

Operation:rädda köttfärsen!

I fredags hölls en avtackning av en arbetskollega och vår festkommité passade på att arrangera ett mexikanskt tema.Enligt konstens alla regler välkomnades man av en tequila-shot och sedan fick köa för att få välja en låtsas-mustasch,för att sedan med värdighet och rent samvete kunna närma sig tacosbordet.Det blev grymt,men därmed sätter vi punkt.Lite matfokus tack.

Idag när jag satt i lunchrummet blev jag, till min stora bloggglädje upplyst om att man råkade göra en liten felberäkning när det kom till köttfärsen (eller så var allting rätt beräknat men att vi i sällskapet hade andra prioriteringar).FEM KILO färdig köttfärs fanns i kylen i väntan på att bli uppmärksammad.Dom som känner mig,vet hur svårt jag har att slänga mat.Jag vägrar,bojkottar,svär,rivs och ger "döda blicken" till de som slänger föda.VA FAAN GÖR DU LIKSOM?Några sekunder stod jag följaktligen först i kö till att  "rädda köttfärsen".

Receptet är busenkelt,men eftersom jag har en trogen följare på bloggen (tack M!) och ett antal vänner som emellanåt undrar hur det går med bloggen,kan jag liksom inte svika dem.Eller mitt ego.Jag måste fortsätta inspirera! 

Köttfärs
Stek köttfärs och lök i rapsolja.Häll på tomatkross.Gå loss med tomatpure,spiskummin,vitlök,peppar och salt (möjligen 1/2 buljongtärning och vatten för mer smak).

Ni som läste om den episka pizzan,kan mycket väl förstå varför jag väljer mathavre som tillbehör. 

KLART!


Tummen upp för mat-recycling!

Och så lite dans avslutningsvis - möt,hylla och älska skärpdansmannen!Så bra.Jag önskar jag kunde dansa som han.


2 kommentarer: