onsdag 17 oktober 2012

RAW food - en riktig icebreaker!

Just precis.Dagens kurage.Här kommer ett av mina första raw food recept.Enkel sallad som mättar.

Min empiriska (mat)studie och en noggrann kvalitativ undersökning visar på två fördelar med "råmat" - färg och status.Salladens vinröda färgspel på tallriken (kan uppmärksammas som "festlig") är liksom mycket iögonfallande och skiljer sig från de flesta lunchrätterna som man stöter på en vanlig vardag.Jag garanterar att du kommer stå i centrum.Vara en stjärna i lunchrummet.Alla tittar,sneglar,petar och kanske till och med ber om att få provsmaka din sallad (kanske tvivlar de på att salladen kan vara
ätbar och god?).Nåväl, det spelar ingen vilka
motiv som ligger bakom beteendet.Vi kan bara konstatera att denna sallad fungerar som en utmärkt icebreaker.

Du behöver
2 rivna morötter
1 riven rödbeta (rå)
1 äpple
Rapsolja
(solroskärnor)

Gör så här
Riv morötter och rödbetan.Skär äpplet i små kuber och blanda med resten.Häll över rapsolja.Salta om du vill eller ha honung i.Vill man göra det ännu lyxigare - ha gräddfil vid sidan om.

Puss!

3 kommentarer:

  1. Hi! Tycker du om booken?

    http://www.bonnierforlagen.se/Katalog/BonnierFakta/Host-2012/Annas-mat/
    Själv håller jag inte med många recept.

    SvaraRadera
  2. Varma rätter passar bättre till kalla vinter, tycker jag i alla fal ...
    men
    Tack!
    Kram!

    SvaraRadera