lördag 28 juli 2012

Recept på...tapetklister!

Rapporterar snabbt från paradiset.Här på Gotland,under min semester ägnar jag mig åt helt andra sysslor än matlagning (fast när andan faller på så kan jag faktiskt göra en ostmacka eller så) annars så tillagas samtliga måltider av underbara familjen L).Jag läser,vistas på gräsmattan,nynnar ryska godnattvisor till min söta gudson,plockar hallon,solar och dagligen berusar alla sinnen genom att gå ner till havet.Så så.Det blev en lång utläggning,men jag måste ju informera mina kära läsare.Även på semestern.

Just nu är jag och E helt sålda på ståltråd.Vi pysslar lika intensivt som elitidrottare tränar.Dagligen.I flera timmar med total närvaro.Just nu gör vi egna lampor av hönsnät,tidningar,tyger och tapetklister (bilder kommer i nästa inlägg)Så,här kommer E:s fina recept på tapetklister!

Du behöver
Vatten
Potatismjöl
Socker

Gör så här
Ta: 2 dl vatten + 0,5 dl socker och koka upp i en kastrull.
1,5 matsked potatismjöl + 2 dl vatten blanda i en separat bunke (Turkisk-yoghurt-burkar är guld!) Häll smeten i kastrullen. Det skall inte koka (annars bränns det). Rör om med en pensel eller dylikt. Rör om i några minuter.Klart!

Såså,strunt i all matlagning - ut och pyssla!


Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar