söndag 5 augusti 2012

Keso-avokado-röra och analys

Hej där i augustisolen!

Jag har ÄNTLIGEN stadgat mig i mitt nya bo och lagat min första rätt idag.Den stoora köksinvigningen liksom.Jag känner mig sprudlande lycklig och fjäderlätt idag (trots en lätt bakfylla) ville bara säga det.Kråma mig lite.Min sinnesstämning påverkar valet av dagens receptet.Som ni kanske upptäcker så blev rätten väldig grön.Den gröna färgen symboliserar liv, rörelse och förnyelse.Som min älskade Elton John så fint sjunger om "theee circleee ooof lifeee".Den vita keson visar på - nystart,ett tomt oskrivet blad.Känner ni djupheten i denna matanalys?

Du behöver
keso
en avokado
solstråle och en dos romantik
sallad
olivolja
salt,peppar

Gör så här
Blanda med lätt hand keso, avokado, salt,peppar, olivolja med en gaffel. Och sallad på sidan - klart!

1 kommentar: