måndag 9 juli 2012

Kreativa lösningar - middag nr 1

Jo så här är det. I två veckors tid kommer jag utsätta mig för ett experiment: att leva på existensminimum.Det kan också ses som en slags revolt.Ekotänk.En kommande hipstertrend eller ett sjukhusbesök.Ingen vet.
Från och med idag så ska jag sluta handla i mataffären.Denna matresa börjar med en noggrann genomgång av frysen.Rensning av kylskåpet och tömmandet av skafferiet.Likt Sherlock Holmes kommer jag slå mig ner, tända en pipa andas ut gråa rökmoln och fundera.Länge.Helst i tystnad.Det är ingen snack om saken - det gäller vara kreativ.och klipsk.

Middag 1 - "Namlösa"
Som dryck serverades - vatten med några bitar gurka (för mer smak).
Råriset kokades i grönsaksbuljong. Stekte lite tändstickstunna grönsaker.Vitlökspeppar, olja och peppar förgyllde denna middag.

2 kommentarer: