söndag 6 maj 2012

HET korvgryta med vita bönor

Ikväll får jag finbesök av min bästa vän T från Moskva.
T skall avhämtas vid Centralen snart men innan dess passar jag på att dela med mig av dagens recept! Receptet borde räcka till två personer och tar mindre än 20 min att laga!

Du behöver
300 gram chorizo/bratwurst
1 burk krossade tomater
2 msk tomatpuré
1 dl kött- eller grönsaksbuljong
1 finhackad gul lök
en röd chili (även den finhackad)
1 tsk spiskummin
S + P
eventuellt lite timjan
1 burk vita bönor (skölj de i kallt vatten)

Gör så här
Skär korven i skivor.Häll de krossade tomaterna i en kastrull, tillsätt tomatpuré och buljong och koka upp.Låt underverket småputtra på svag värme

Fräs lök i rapsolja tills den blir guldgul, sedan lasta på med korv och låt det fräsa så det blir så där lagom fräsigt.

Lägg i lök och korv i kastrullen.Tilsätt chili,spiskummin och svartpeppar, salt.Vänd till sist försiktigt ner bönorna så att de inte blir mosiga.


PUSS Å KRAM!

P.s. Innan T åker far tillbaka till Moskva,så kommer vi laga ryska piroger med vitkål och ägg!Håll utkik på bloggen! D.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar