söndag 27 maj 2012

Det är gött med zucchini och feta

Gott kvöld,
som man säger på isländska.God kväll alltså.
Eftersom jag har bränt alla mina pengar och levt som en furstinna på Island under en vecka (vilket var värt varenda isländska krona -jag säger bara islandshästar,valsafari,glaciärer,vulkaner,gejsar,restaurangbesök,flygturer,bussturer,
inköp av CD-skivor,koftor etc etc) så kommer framtida recept på bloggen speglas av en mycket tajt budget.Som en vilsen och lysten fisk,tänker jag nappa på alla EXTRA-erbjudanden i matvarubutikerna men låta bli att livnära mig på nudlar.Billigt och nyttigt skall det vara.Här kommer ett eminent recept.


Du behöver
2 msk olivolja
2 stora zucchini, tunt skivade eller i tärningar
2 vitlöksklyftor, hackad
Salt och peppar
hackad persilja eller basilika
hackad koriander 
fetaost

Gör så här
Stek zucchini och vitlök i stekpannan på låg värme.Smaka av med lite salt, stek tills allt är gyllefint ca 15 minuter. Smaka av igen med salt och peppar. Blanda i persilja eller basilika, koriander och fetaost.Serva med stekt potatis eller korv till för att bli mätt.




2 kommentarer:

  1. Vad är det där röda på bilden? Feta och zucchini passar för övrigt fantastiskt bra tillsammans.
    En svinenkel och god zucchinirätt jag brukar göra är att steka zucchini med massa gul lök, vitlök och champinjoner. Röra i creme fraiche när det är mjukt och gött, på med massa parmesan, salt å peppar och servera till fylld färskpasta/tortellini. Gudomligt!

    SvaraRadera
  2. Hej söta!
    Vad trevligt att få en kommentar, det tackar jag för!
    Det röda är en tomat som jag har slängt i.

    Mer kommentarer och recept välkomnas!

    PUSS

    SvaraRadera