tisdag 29 maj 2012

3+3=1 (recept)

Jag erkänner att jag "gnuggade mina geniknölar"(som min konstlärare brukade säga) för att få till rubriksättningen.Denna improviserade salladsrätt tar max tre minuter att "laga" och innehåller tre färger: rött, gult och vitt.Färgkombination är ytterst viktigt i matlagning,annars kan det bli sjukt deppigt.

Du behöver
3+3=1 (sallad)
en paprika
en tomat
en bit fetaost
salt peppar
olivolja
balsamvinäger

Att göra
Skär grönsakerna i eleganta bitar.Smula över feta.Dekorera med olivolja,salt,peppar och balsamvinäger.

P.s.Det blev löjligt gooott!!Häromsistens fick jag en kommentar på Fejjan (kommentera gärna mera - jag blir såå glad) där man undrade ifall jag verkligen blev mätt?Mycket bra frågeställning tycker jag.Jag blir mätt ibland.Ibland behöver jag inte så mycket mat - tänker mig Beach 2016 liksom.Men ibland äter jag fem knäckebröd på det.Så,kära läsare blir ni inte mätta (och således mycket besvikna) så tänk på att man alltid koka lite potatis/ris/couscous eller varför inte koka några ägg som förrätt/efterrätt?!You choose.Men bara så ni vet liksom.D.s.

PUSS Å KRAM

1 kommentar: