torsdag 5 september 2013

Tofubiffar med timjan

Hallå!
Här får du värsta grymma veganreceptet! 
Vad mer kan jag säga? Eller snarare vad vill ni veta?
Igår och idag så åt jag misosoppa till lunch. På måndag läser jag en fotokurs. På onsdagar går jag på Ashtanga yoga. Imorgon skall jag åka med C till landet vilket skall bli underbart!
Igår var det första gången som jag fick höra Frank Ocean Lost  och är helt såld! Ibland känner jag mig som en grottmänniska, hur kunde jag missa Frank Ocean liksom?

Du behöver
250 g naturell tofu
1/2 dl purjolök
2 vitlöksklyftor
2 msk rotselleri
salt & peppar
1 tsk timjan
1 msk fiberhusk (malda psylliumfrön går lika fint)
1 morot
olivolja

Gör så här
Hacka purjolöken och riv rotsellerin. Stek i lite olivolja tillsammans med pressad vitlök och salt och peppar. Mixa lökblandningen tillsammans med tofu. Kör några varv till önskad konsistens. Tillsätt finriven morot och fiberhusk och kör några varv i mixern. Krydda med timjan. Forma tjocka vegetter och stek på båda sidorna i stekpanna på medeltemperatur. Servera med en salsasås.


Puss på er.
Och så dagens tips: VEGANLIFE

5 kommentarer: