måndag 5 augusti 2013

Zuccinibiffar

Jag vet att du kommer att älska det här receptet.
Taget direkt från UnderbaraClara (UC blogg). Jajaja, well well, nå, nå, så, så jag har ändrat liite i receptet för att få bättre samvete. Ni får välja vems recepept ni vill följa! Följ ditt hjärta säger jag. Varsågoda!

Du behöver
1 zucchini (1/2 zuccini enligt UC)
1 gul lök (1/2 gul lök enligt UC)
1 vitlöksklyfta
1 burk kikärter
50 gram hasselnötter (kan bytas ut mot pumpakärnor,mandel, solros tycker jag eller bara strunt i det liksom)
1 ägg
salt, peppar, smör

Sås: crème fraiche samt lite honung och rosmarin

Gör så här
Riv zucchinin och krama ur vätskan. Skala och hackaal lök. Mixa kikärtrna och hacka nötterna. Blanda ner alla ingredienser, plus ägget och kryddorna och forma till biffar. Stek dem i smör i stekpanna. Ca 4 min per sida. Servera med potatis eller andra rotsaker, tillsammans med den goda såsen.

5 kommentarer:

  1. Hej,så längre!
    Jag ällskar dig,lilla pluttan!

    SvaraRadera
  2. Du ar hellt fantastisk, min lilla Mariechka!
    Kram. ))

    SvaraRadera
  3. Tack för receptet! Can leva bara på zucchini hela veckan. ))

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack! Biffar är fina!

    SvaraRadera