fredag 1 mars 2013

Ris och grönsaker och lite "Kwesi"

Ibland pallar jag bara inte. Då slänger jag ihop det här. Gott är det och det tar typ 15 min att fixa. Nu är jag mätt och glad och det är precis så jag vill vara. Ikväll har jag tillbringat kvällen i tvättstugan. Det var trevligt. Alla tvättmaskiner var lediga och man kunde utan större blygsamhet sjunga och dansa.

Du behöver
lite råris / couscous
1 buljongtärning
4-5 rivna morötter
1 lök
vitlök
en burk bönor (valfri)
soya
spiskummin


Gör så här
Riv morötter. Stek lök och sedan morötter i olja i en stekpanna. Addera lite vitlök och sedan häll över soya. Medan morötterna steker, så kan du laga råris/cousos tillsammans med en buljongtärning. Blanda sedan morötter och ris, spiskummin (ös på!) och sedan lite bönor.


Kvällens låt

I mean when I say, you're beautiful
Don't waste your tears, on those images
You have too many years ahead of you
And not too many before you
And all I can say is

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att du provat så mycket!
    Trevligt helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe, provat så mycket vadå? typ vara radikal och isolera mig i tvättstugan en fredagkväll? :)
      ha en fin helg, du med!

      Radera
  2. Trevlig helg,kära Maria! :)

    SvaraRadera