tisdag 14 februari 2012

Super Smoothie Style

Det finns något som är väl värd uppmärksamhet. Det finns något som är magiskt gott, enkelt och supernyttigt. Det finns något som får mig må så BRA efter träningspasset. Mina vänner, jag ger er: Smoothie a lá fröken Larsson

Receptet fick jag om min fina vän E. En smootie är en mix av det du har hemma i frysen & din fantasi. Perfekt som mellanmål. Glöm inte bort att äta en ordentlig middag de dagar du tränat. Vardagslyx är att hälla upp din smoothie i vinglas.

Du behöver:
en solgul banan
några deciliter vaniljyoghurt (eventuellt filmjölk - för mer smak kan man ha i lite vanlig honung)
en näve frysta bär (anpassa efter handstorlek)
och råkar man ha havremjölk hemma - häll ner det också.

Mixa allesammans tills alla ingredienser har blandats ordentligt och din smoothie har fått en fin och jämn konsistens.



Dagens tips: Skiva upp bananer & frysa in i fryspåsar. Särskilt om de glömts bort i fruktskålen och börjat bli leopard; släng inte! Skiva upp. In i frys.

Den här fick mig att smälta: "Exotic smoothie"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar